Razsvetljenstvo 2.0: kako povrniti razum v politiko, gospodarstvo in naša življenja
Oddelek za sociologijo
Medvrstniško nasilje je danes eden od perečih problemov v šolah po celem svetu. Pričujoča knjiga predstavlja prvi sintezni prikaz obravnave medvrstniškega nasilja pri nas v šolah, vključujoč sodobni pogled na pojav medvrstniškega nasilja z novo obliko tega nasilja - spletnim nasiljem, ki je v zadnjem desetletju zaradi razvoja tehnologije močno v porastu. Količina odkritega medvrstniškega nasilja v šolah predstavlja le vrh »ledene gore«, saj se po poročanju učencev, odkrije le manjši del tega nasilja. Hkrati pa se je potrebno zavedati, da to nasilje prinaša s seboj negativne posledice za zdravje in ustrezno psihološko prilagojenost vseh učencev - tako žrtev, nasilnežev, kot tudi učencev - opazovalcev. Zato je primarni namen knjige povečati občutljivost študentov, pedagoških delavcev v šolah (učiteljev in svetovalnih delavcev), staršev in raziskovalcev za pojav tega nasilja. S povečano občutljivostjo za prepoznavanje tega nasilja ter s poznavanjem učinkovitih preventivnih in intervencijskih programov spoprijemanja s tem problemom, lahko pričakujemo izboljšanje šolskega okolja v varen prostor, v katerem se bodo učenci lahko učili in osebnostno razvijali. Sonja Pečjak je redna profesorica pedagoške psihologije na Oddelku za psihologijo FF UL. Raziskovalno se ukvarja z raziskovanjem psihologije branja in pismenosti (razvojem zgodnjih bralnih sposobnosti, bralne motivacije in branja za učenje), s procesi samoregulacijskega učenja (učnimi strategijami), učenci z učnimi težavami, procesi kariernega odločanja pri šolskem svetovanju in medvrstniškim nasiljem v šolah. Je avtorica številnih znanstvenih in strokovnih monografij. Kot nosilka oz. sodelavka je sodelovala v številnih raziskovalnih projektih (npr. Bralna motivacija kot dejavnik učenčeve uspešnosti v osnovni šoli, Odnos med razvojem in vrednotenjem komunikacijskih kompetenc v osnovni in srednji šoli, Pogoji za razvoj bralne pismenosti in mnogih drugih).
Leto izida: 2014
Št. strani: 166
Tip vezave: Mehka vezava
ISBN: 9789612376376
Zbirka: Učbeniki FF
publikacij
avtorjev in avtoric
© Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani, Vse pravice pridržane.
Dostopnost Piškotki Oblikovanje in razvoj: ENKI