Oddelek za germanistiko z nederlandistiko in skandinavistiko
Navodila za uporabo aplikacije ZOOM
Za vse študente in študentke Univerze v Ljubljani je urejena uporaba videokonferenčnega sistema Zoom. Licence za študente in študentke so zakupljene za obdobje treh let in omogočajo neomejeno število sočasnih srečanj. Dostop do programske opreme je možen prek spletne strani https://uni-lj-si.zoom.us/. V portal se prijavljate s svojim študentskim uporabniškim imenom (ab1234@student.uni-lj.si).
Za delo na daljavo potrebujete enega od naslednjih pripomočkov:
- stacionarni namizni računalnik – OBVEZNO s slušalkami/zvočnikom IN mikrofonom ter spletno kamero (če kamere nimate, lahko namesto nje uporabite tudi pametni telefon (s pomočjo aplikacije – recimo DroidCam) ALI
- prenosnik; prenosnik ima sicer vse, kar potrebujete, vendar vseeno priporočamo tudi slušalke, da mikrofon ne pobira zvoka, kar lahko privede do neželenega odmeva ali piskanja ALI
- mobilno napravo (tablični računalnik, pametni telefon); prav tako priporočamo slušalke.
Koraki pred ZOOM srečanjem:
- V Zoom se prijavite s polnim IMENOM in PRIIMKOM. Med srečanjem imena ne boste mogli spremeniti. Če se boste na srečanje prijavili z imenom, ki se ne ujema s spiskom študentov pri predmetu, vam učitelj ne bo dovolil sodelovanja.
- Po vpisu najprej vstopite v virtualno čakalnico, kjer počakate, da vas učitelj potrdi. Zato se morate na srečanje pravočasno prijaviti. Ob morebitni zamudi namreč tvegate, da vas učitelj ne bo več spustil na uro.
- Za aktivno sodelovanje pred vstopom v učilnico potrdite “Join with computer audio”. Učitelj bo sicer poskrbel, da boste imeli ob vstopu v učilnico zvok na začetku srečanja izklopljen (vsi na "mute").
- V času predavanja imate svoj mikrofon izklopljen. Vklopite ga lahko takrat, ko so na vrsti vprašanja oziroma diskusija.
Sodelovanje na ZOOM srečanju:
- Zoom srečanje nadomešča predavanje/seminar/vaje v živo. Zato je vaša kamera ves čas pouka vklopljena (razen če so navodila učitelja drugačna).
- Če želite kaj povedati, uporabite za dvig roke funkcijo "raise hand", ki se nahaja v podoknu Participants (udeleženci). V tem podoknu je tudi nekaj drugih funkcij, ki jih boste morda uporabljali pri predavanju (mdr. yes/no). Vsak učitelj se bo s študenti vnaprej dogovoril, na kakšen način bo potekala diskusija.
- Vsekakor pa “chat” ni namenjen privatnim razgovorom, temveč postavljanjem vprašanj ter odgovarjanjem na učiteljeva vprašanja, pobude ipd.
- Vsaka vaša prisotnost na srečanju bo zabeležena; pri predavanjih je vaša aktivna udeležba zaželena in pričakovana, pri vajah in seminarjih pa obvezna.
- Kadar poteka delo v skupinah (breakout rooms), pričakujemo enakovredno sodelovanje vseh udeležencev.
- Če boste srečanje iz neupravičenih razlogov predčasno zapustili, se šteje, da na njem niste bili prisotni.
Medsebojno zaupanje in spoštovanje
Komunikacija v ZOOM okolju naj bo spoštljiva in konstruktivna. Prizadevamo si za to, da ustvarimo varno in zaupanja vredno on-line okolje, zato moramo vedno vedeti, kdo sodeluje pri srečanju (polno ime & vklopljena kamera). Iz teh razlogov snemanje pedagoškega srečanja načeloma ni dovoljeno (niti za študente niti za predavatelje), razen v posebnih okoliščinah, ko lahko predavatelj za namene študijskega procesa srečanje (oziroma del njega) tudi posname, pri čemer mora pridobiti predhodno soglasje udeležencev.
Uspešno zoomanje vam in nam želimo!